رویدادها آرشیو خبر ها
متن کامل کنفرانس خبری ماتیاس دلیخت

متن کامل کنفرانس خبری ماتیاس دلیخت

 

ماتیس دلیخت مدافع 19 ساله تیم آژاکس، سرانجام روز چهارشنبه از آمستردام راهی تورین شد تا فصل جدیدی را در دوران فوتبالی خود آغاز کند. امروز (جمعه نوزدهم ژوئیه) نشست خبری این بازیکن در سالن کنفرانس باشگاه یوونتوس برگزار شد و او در مقابل پرسش‌های خبرنگاران قرار گرفت.

 

سه سال مستمر برای آژاکس در رقابت‌های مختلف به میدان رفتم و در بیشتر اوقات یکی از بازیکنان ثابت در این تیم بودم. شاید به همین خاطر به نسبت 19 سالگی تجربه زیادی اندوخته باشم. اما دلیلی که باعث شد به اینجا بیایم کسب تجربه‌های بیشتر و آموختن از بازیکنان اینجاست. چراکه در مقایسه با آنها من در ابتدای راه قرار دارم و امیدوارم بتوانم از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم. 
حضور در ایتالیا، یک قدم بزرگ برای من بود؛ اولین گام برای حضور در خارج از کشورم؛ بسیار مهم بود که بتوانم چنین قدمی را بردارم. افتخار می‌کنم از اینکه طرفداران یوونتوس به گرمی به من خوشامد گفتند و امیدوارم بتوانم پاسخ محبت آنها را بدهم.
کریستیانو رونالدو در جریان بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا شخصاً از من دعوت کرد که به تورین بیایم اما راستش در آن زمان می‌دانستم که چه می‌خواهم و قصد دارم به کدام باشگاه ملحق شوم. کاملا مطمئن بودم که چه انتخابی خواهم داشت اما همیشه به مینو (رایولا) می‌گفتم که بعد از لیگ ملت‌ها تصمیم می‌گیرم. کاملاً مطمئن بودم که انتخاب من یوونتوس است. با این حال قطعاً درخواست رونالدو از من برای پیوستن به یووه نیز بسیار خوشایند بود هرچند قبل از آن تصمیم خود را گرفته بودم.
می‌دانم که در مقابل خوشحالی و استقبال بسیار پر شور هواداران یووه، خیلی آرام‌تر از آنچه می‌‎بایست بودم اما باید با محیط و فرهنگ جدید منطبق شوم. امیدوارم در نهایت بتوانم بهترین عملکرد را در یووه به نمایش بگذارم.
با ساری یک گفتگوی کوتاه داشتم و می‌خواستم از او شناخت پیدا کنم و نه چیزی بیشتر. او یکی از دلایلی بود که یوونتوس را انتخاب کردم. می‌خواستم به یووه بیایم چون چیزهای زیادی درباره فلسفه، نحوه بازی کردن، آماده‌سازی مدافعان و بخش تهاجمی تیم‌های تحت هدایت او شنیده بودم.
به عنوان یک مدافع، همیشه فابیو کاناوارو را تحسین می‌کنم. (کسی که برنده جام‌جهانی و توپ طلای سال 2006 شده) همیشه یکی از جدی‌ترین طرفداران او بوده‌ام و در عین حال حس بسیار خوبی نیز به یوونتوس داشتم. یوونتوس باشگاه بسیار بزرگی است که از زمان کودکی و نوجوانی یکی از طرفدارانش بودم.
زمانی که همراه با آژاکس در بازی‌های لیگ قهرمانان وارد ورزشگاه آلیانتز شدم، واقعاً از سطح انرژی و شور هواداران شوکه شدم. آنها فضای باورنکردنی ایجاد کرده بودند و حتی زمانی که نتیجه 2‐1 به نفع ما بود با تمام وجود از یووه حمایت می‌کردند. به خاطر فاصله کمی که بازیکنان با تماشاگران در این استادیوم دارند، می‌توان تمام صداهای روی سکوها را شنید؛ آلیانتز ورزشگاهی فوق‌العاده با طرفدارانی کم‌نظیر است.
ما در سه تورنمت مختلف بازی داریم که با بودن سوپرکاپ این عدد به چهار می‌رسد. هدف ما پیروزی در تمام این رقابت‌ها است و این مهم‌ترین هدف ما در فصل آینده خواهد بود و هیچ تفاوتی نیز بین مسابقات وجود ندارد.
همیشه خواستار چیزهایی بوده‌ام که برایم مفید باشند؛ مثل انتخاب یوونتوس و حضور در فوتبال ایتالیا. جایی که در مقایسه با سایر کشورها علاقه زیادی به مدافعان دارد. وقتی شما از بازیکنان ایتالیایی صحبت می‌کنید، مدافعان بیشترین سهم را در گفتگوی شما دارند و این برای من یک چالش بزرگ است. شاید پروسه آمدن من به تورین کمی طول کشید اما در نهایت این یوونتوس بود که به من اعتماد کرد و واقعاً خواهان آمدن من به اینجا بود. افتخار می‌کنم که عضوی از این باشگاه هستم.
معتقدم تنوع زیادی در میان مهاجمان ایتالیایی وجود دارد که هر کدام نیز کیفیت مختص به خود را دارند. برای همین فکر نمی‌کنم بازی کردن مقابل این مهاجمان کار راحتی باشد. این تنوع مهاجمان باعث می‌شود چالش بزرگی پیش‌روی من باشد و بتوانم هر روز از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم.
سبک بازی در هلند بیشتر مبتنی بر پرورش مدافعان بلند قامت برای پوشش هرچه بهتر توپ‌های ارسالی به پشت خط دفاعی است، در حالیکه در ایتالیا مدافعان ملزم به پوشش مناطق چهارگانه خط دفاعی و همکاری فراوان با زوج‌ کنار دستی‌شان در خط دفاع هستند.
فکر می‌کنم یوونتوس می‌تواند به من کمک کند و من نیز می‌توانم به یوونتوس کمک کنم و این یک ترکیب عالی بین من و یووه خواهد بود. در حالی به یوونتوس پیوستم که فقط 19 سال دارم و هنوز راه زیادی برای پیشرفت و ارتقا دارم. تفاوت‌هایی بین آژاکس و یووه وجود دارد اما در نهایت مهم تلاش هر روزه و نشان دادن میل به یادگیری است. امیدوارم بتوانم ویژگی‌ها و توانمندی‌هایم را ارتقاء بدهم و به بازیکن بهتری تبدیل شوم.
همیشه در فوتبال فشار وجود دارد و این امری طبیعی است. زمانی که باشگاهی شما را با قیمت بالا می‌خرد، فشارها بیشتر هم می‌شود. هنگامی که می‌خواهید بازیکن خوبی باشید ناگزیر هستید با این فشارها روبه‌رو شوید.
خریدن و حضور من در تورین، یک معامله بزرگ مالی برای من نیست. من فقط بازی می‌کنم، سخت تلاش می‌کنم و آن را در زمین بازی نشان می‌دهم.
شماره 4 برای من یک شماره خاص است چرا که با این شماره برای آژاکس بازی می‌کردم. این شماره در یوونتوس به کسی تعلق نداشت و من داستان‌های بسیار خوبی از گذشته این شماره شنیده‌ام. با یادبودهایی که از این شماره در ذهن طرفداران یووه وجود دارد، امیدوارم دستاوردهای زیادی داشته باشم.
در آژاکس ما تعداد زیادی بازیکن جوان در کنار اندکی بازیکن با تجربه بودیم، اما اینجا بازیکنان، بزرگتر و با تجربه‌تر هستند. امیدوارم از بازیکنانی نظیر بوفون، کیه‌لینی و رونالدو چیزهای زیادی یاد بگیرم و فوتبالم را ارتقاء بدهم.
برایم مهم‌ترین چیز انطباق با شرایط و اثبات کردن خود در تیم است. به همین خاطر باید سخت تمرین و تلاش کنم و منتظر اتفاق‌های آینده باشم.

 

گفتنی است ماتیاس دلخیت 19 ساله، در ازای پرداخت 85.5 میلیون یورو به باشگاه آژاکس آمستردام، با حقوق سالیانه 10.5 میلیون یورو که با پاداش‌های ویژه همراه خواهد بود، با قراردادی 5 ساله تا سی‌ام ژوئن 2024 به یوونتوس پیوسته است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: